torsdag 20. september 2012

"SNART VÅR"







Så blir duken ferdig. Vår eller høst...det får så være! Her har jeg sydd sammen alle blokkene og holder på å quilte. Det gjelder å holde tunga rett i munnen for at quiltesømmen skal treffe i hjørnet når lukkekanten kommer på.

 Her er duken ferdig renskåret og jeg er igang med å sy på lukkekanten. Et greit arbeide.          
Etterpå setter jeg meg tilrette i sofakroken å syr den til for hånd. Dette er et arbeide jeg koser meg med. Gjerne foran tv`n om kvelden. Det er godt å ferdigstille et arbeide på denne måten.
Her er duken ferdig. La den på gulvet for å ta bilde, men det var ikke så heldig. Gulvet har nesten samme farge som lukkekanten, så den vises ikke så godt...
Måtte legge brett på duken så det skulle vises.
 Det fulgte også med beskrivelse til en pottesjuler i mønsteret. Denne er jeg tenkt å prøve meg på. Syntes den var så stilig da jeg så den første gang. Trodde faktisk det var en egen pyntegjenstand lagd av stein.....men det var det jo ikke. Hva kan man ikke lage av tøy med nål og tråd??? Får ta nytt bilde når den blir ferdig på et mer egnet sted. Ikke på gulvet iallefall. Slik er planen vidre fremover.....koser meg på syrommet, det er gøy!
Anne:)
 
 
 


1 kommentar:

  1. Hei Anne. Artig å høre fra deg. Godt sylysten begynner å komme tilbake da. Flott duk forresten. Nå som kveldene er lengre blir det mere tid til å kose seg med symaskina tenker jeg. Ha ei fin helg.

    SvarSlett