onsdag 19. september 2012

NYTT PROSJEKT.



Her er et nytt prosjekt på gang!
 
Kjøpte et nytt mønster tidlig i vår......det heter "SNART VÅR" faktisk.
Nå kan jeg kalle det for tidlig høst kanskje, for dette er jeg ikke kommet igang med tidligere.
Det er et av AnnAKa`s mønster, og her er jeg begynt med applikasjonsblokkene.




 
Dette er en ny applikasjonsteknikk som jeg ikke her prøvd ut tidligere.
Den heter gitterapplikasjon, og er faktisk litt spennende.

 
Teknikken går ut på å sy tettt i tett med sømmer over hele applikasjon, i litt mønster-buer.
Man velger fritt hvordan buene skal se ut, så man slipper en opptegnet mal å gå etter.
Her er jeg igang med den første blokken, spennende om jeg får det til slik jeg har inntrykk av.
 
 
Det har gått helt fint, bedre enn jeg hadde trodd faktisk. Blomsten får et levende uttrykk.
Det er helt spesiellt å ta på også, man får et eget inntrykk da også.
Assosierer faktisk til at blomsten står ute i vinden å svaier!
Litt kjedelig ble det etterhvert å sitte å sy tett i tett over hele blokken, men resultatet oppveide virkelig for det hele.
Dette skal bli en duk tilslutt. Vidre framgang kommer!
 
Anne:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar