torsdag 13. september 2012

STRIKKING

 HEI.
Det er lengesiden jeg har skrevet her. Men nå skal jeg prøve å oppdatere litt. I vår strikket jeg en hel del, Det skyltes delvis en vond rygg som gjorde at jeg ble sykemeldt og måtte holde meg i ro en stund.


I tillegg til små lester begynte jeg på denne fine tunikaen til mitt yngste barnebarn.
Den ble kjempefin, og godt mottatt. Den er strikket i Sandnes mini duett garn. Et fint og behagelig garn å strikke av.





Så begynte jeg på en Mariusgenser til mitt eldste barnebarn. Hadde spurt han engang han var med på en strikkebutikk, hvilke farger han kunne tenke seg på en genser jeg ville strikke til han. Jada, svar kom kort og kontant: "Blå og rød". Det ble nå litt hvitt også i den, men han godtok den med en gang han fikk den. Genseren er strikket i Sandnes mini alpakka. Et deilig garn.
 
 

Men ryggen var ikke helt god enda, og en fin bolero ble også til. Spennende å strikke i et flak fra ene ermet til det andre. Å så masse mønster hele veien. Gøy! Strikket i sandnes alpakka.
 
Det var litt om livet i vår. I sommer har det ikke blitt så mye handarbeid. Men nå som høsten er kommet her nord, så er jeg igang igjen. I tillegg til småstrikking, er jeg kommet frem til symaskina igjen. Her skjer det litt nå på regntunge dager.

Anne:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar