søndag 3. februar 2013

JULESØM I JANUAR....

Pepperkaker!
Da er vi ferdig med januar månde alt og jeg har sydd juleduk i januar!
Dette mønsteret er fra 2004, altså 9 år. Fikk det i gave for seks år siden iallefall, uten at det har blitt noe matnyttig av det, for å si det slik.
Så vidt jeg husker er dette et av de første mønstrene AnnAKa lagde.
Hadde en plan om å sy duken til jul iår, men det ble ikke tid nok, så den ble lagt bort igjen.
Da januar kom og jeg kunne ta til med symaskinen igjen, bestemte jeg meg for å sy duken straks.
Det var en god ide, for nå er duken ferdig:)
 


Her er jeg igang med snorsyingen som skal forstille melisglasuren på pepperkakene.
Det var litt av en jobb å få til alle krussedullene på hus og trær.
Ikke bare å få alt like fint, men det får vi da heller ikke når vi sitter og pynter på de ordentlige pepperkakene vel? Det skal da se handlaget ut også ;-)
 

 
Her er pepperkakene kommet på plass, bare kristornbladene mangler.
Selve pepperkakene var spesielle å lage. Ja, jeg følte virkelig at jeg satt med en pepperkake i hånden når jeg hadde laget den. Selve figurene  er vattert, så den blir tykk og god å holde i :-)
Denne blir fin å ha på bordet når jula kommer.
 
Anne:)
 
ps. Helt ferdigbilde må komme en annen dag, får det ikke med her nå...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar