onsdag 2. januar 2013

GODT NYTTÅR, OG VEL OVERSTÅTT.



 
Her kommer noen "vottenisser" som faktisk ble ferdig i siste liten.
Vera Fjellås kom med dette mønsteret i desember, og jeg kjøpte det egentlig for å gi det i julegave.
Så fant jeg ut at jeg måtte strikke en til meg selv først....men så strikket jeg to til......å så ble planene endret til at jeg skulle gi to av dem i julegave istedet for bare mønsteret.
 

 
Det ble så bråttom til slutt at jeg glemte å strikke sjerf...å så ble det enda mer bråttom.
Øverst her henger min egen og skuer ut over i stua på en knagg ved ovnen.
 
 
Her er de to andre kommet til....votte-tvillinger faktisk....
 
 
De trives best for seg selv, og ikke ilag med min egen. Egentlig skulle det bli ei nissekjærring og en nissegubbe, men det skar seg i travelheita selvsagt.
Det ble to nissegubber av det!
 
 
Oppi alt dette strikket jeg to stykker av denne hengenissen også. Den ene var en planlagt julegave som skulle sendes i posten, men med all juletravelheita ble den ikke avgårde før bittelille julaften som en forsinket nissegave. Det går godt an, tror det var hyggelig å få en overraskelse i posten etterpå.
Det var en brevvenninne sørpå som fikk den:)
Det er ikke bare å strikke disse, de skal toves og monteres og filtes etterpå.
Nisser er ikke bare bare å gjøre ferdig i en fei heller, de skal lages med følelser og kjærlighet og god tid. Gjerne rett før jul!
Dette er også et mønster av Vera Fjellås.
Nå er heldigvis travelheita over, og julepynten snart på tur på lager til neste juletid. Kjenner det skal bli godt å få nye lyse dager å kose seg på.
Da skal jeg ta frem symaskina igjen å riktig kose meg. Den har vært permitert siden november tror jeg......
Imorgen er det møte i quilteklubben vår igjen. Da blir det helt sikkert ny innspirasjon å ta med seg og dele med andre likesinnede.
 
Anne:)
 


1 kommentar:

  1. Helledussen ke fine nissene var. Ble nok en glad mottaker.

    SvarSlett