søndag 18. november 2012

SUPERENKLE SMINKEPUNGER.



Her har jeg sydd superenkle sminkepunger og små pillepunger.
Det er AnnAKa`s mønster fra tidlig i vår tror jeg.

 
Mønsteret kjøpte jeg tidlig i vår...eller var det sommer? Iallefall ble de ikke sydd før nå sent i høst.
I mønsteret stod det at disse var superenkle å sy, å det var de også....
Bare at det var litt pirk med dem, å det er det alltid, for å få på plass de små detaljer.
 
 
Jeg er nå snar å hive meg til å sy noen stykker i slengen når jeg endelig setter igang.
Det ble tre stykker sminkepunger og fire små pillepunger.
 
 
Det er de små detaljene som setter prikken over i-en, det ser man tydelig.
Hva skulle man gjordt uten knapper i alle de små eskene man har på syrommet?
Jo, de kan ligge i åresvis å vente på et passende sted å monteres. Å så plutselig er det bare så de har vært kjøpt akkurat til dette formålet!
Det ble både knappe-dekor og små håndsøm-sekskanter og hjerter på disse her.
Disse små pappmalene av sekskanter er kjempemorsomme å sy.
Det går så fort å lage dem at det ikke er noe problem egentlig.
 
Anne:)



2 kommentarer:

  1. Så flotte sminkepunger. Fin måte å sy inn glidelås på. Glidelås er jo alltid litt pirk.

    SvarSlett
  2. Ja, denne måten å sy i glidelås på var helt en kel å grei!

    SvarSlett