onsdag 14. november 2012

STJERNEBLOKKER OG SYNATT.


Forrige fredag deltok jeg på sy-natt for første gang.
Det var stedets nærbutikk "Stoff&Ide" som gav oss quiltedamer dette tilbudet.
Poenget var å sy hele natta, eller så lenge vi klarte.
Det startet klokken fire om ettermiddagen da butikken stengte for dagen. Og vi måtte være ferdig klokken ni neste morgen ved åpningstid.
Jeg bestemte meg tidlig for å sy noen stjerneblokker til et teppe som jeg fikk i adventskalender i fjord. Det har vært et tiltak å få startet på dem, så nå var sjansen her.
Jeg klarte å sy tolv stykker av seksten!
 
Jeg har da fire blokker igjen å sy. Kanskje det ikke blir så lenge før jeg syr dem ferdig!
Det er bare å komme seg på syrommet når anledningen byr seg.
 
Vi var tolv damer som startet om ettermiddagen. God mat hadde vi bestillt og vi koset oss skikkelig med bare stoff, skjæreutstyr, strykejern og symaskiner.
Klokken halv fire om på natta var vi fire stykker igjen, å da pakket vi sammen. Var nokså stiv i øynene og alt gikk liksom på automatikken.
 
 
Mange sydde denne enkle trekantboksen. Denne på bildet laget vi på quiltemøtet i oktober. Vi hadde den som tema, og vi sydde den faktisk for hånd, noen av oss.
Søte er de, og enkel og raske å sy.
Det ble produsert mye denne natten. Både store tepper, duker, grytekluter, kuverbrikker, adventskalendere, vesker, hjertepynt, og mye mye mer. Riktig flinke var vi!
Ser frem til flere sånne tiltak for ufo-haugen;-)
 
Anne:)
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar