fredag 2. desember 2011

SY OG STRIKK!


 Heia.
 Endelig har jeg fått ferdig de seks spisebrikkene til sommerduken jeg sydde tidligere. Jeg er riktig fornøyd med dem. Litt av en jobb med all applikeringene som gjentok seg så mange ganger.
Nå ligger de ferdig å bare venter på lysere tider.




Her nord går vi inn i mørketiden nå, og jula står for tur nok en gang.
Det er blitt mye strikking og nissemontering i det siste. Her et bilde fra spisebordet mitt i stua...det bugner av mange halvferdige prosjekter. Denne dagen var det nissene som skulle stappes og monteres. Det tok sin tid hele dagen, innimellom alle andre gjøremål på kjøkken og ellers.


 Her er de ferdig og sitter å kikker seg omkring i stua og lurer på hvor de skal få sin plassering.
Igår fikk de nå være med på julebord i Quilteklubben. Det ble vis og fortell og sjarmør-runde rundt hele bordet. Det er så koselig med hjemmelagede nisser, disse er strikket i fritidsgarn og tovet i vaskemakinen.



De er strikket av et julehefte fra Sandnes garn, 2007.

Så har jeg strikket noen nisseluer til barnebarna. De er også strikket i fritidsgarn og tovet. Det var et impulskjøp jeg bare datt på ene dagen jeg var innom håndarbeidsbutikken vår her på stedet. De er akkurat ferdig tovet og står til tørk.
Det mange ting som skal bli ferdig til jula. Både husmorarbeid og julegaver. Tror jeg har kontroll over hva jeg skal lage, men hele tiden kommer det inn nye ideer som jeg bare hiver meg på. Jeg bobler formelig over av skapertrang!
Det bruker å være slik hos meg når jeg har det travelt...det bare tuller på seg.
Nå må jeg nok konsentrere meg om julegavene jeg skal lage. Det nærmer seg jo med stormskritt, og ting må bli ferdige før de sendes avgårde.
God advents kos!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar