søndag 18. desember 2011

FLERE KRUSMATTER OG LITT TIL!

Symaskina er ikke blitt pakket bort enda.
Her ble det sydd to krusmatter til  igår kveld.
Hadde noen søte hjerter liggende som ikke ble brukt til det de egentlig var ment til.
De ble til krusmatter, enkelt og greit.
Tror de blir til en førjulsgave til noen kjente. Julegavene er jo pakket og klar,
så der kan jeg ikke putte inn mer.


Så går strikkepinnene som vanlig i sofakroken. Spesiellt om morgenen før jeg drar på jobb.
Elsker å kose meg med nytraktet kaffe, morraradio, stearinlys og strikking.
Da er jeg som regel klar til dagens jobb!

Den blå luen ble strikket til mitt eldste barnebarn.
Han måtte også få en lue til, da søsteren fikk to stykker.
Dette er en hjelm som har slik fin form til hodet, en "hendig" form, for å si det slik.
Så begynte gubben å prate frempå at han og skulle hatt ei ny lue.
Den skulle han ha til han skulle ut å måke snø.
Da var det bare for meg å ta runden innom butikken å få kjøpt mer garn, så han og skulle få seg ny lue.
Måtte omarbeide mønsteret på antall masker å sånn, men det gikk veldig bra.
Nå er det klart for snømåking med lue...bare snøen kommer da!!

Ha en fin 4. søndag i advent...det nærmer seg nå!
Juleklem fra Anne:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar