lørdag 2. april 2011

KNEKKEBRØD-POSE OG STRIKKET SJAL.

Hei og hå.

Det ble faktisk en tur til på syrommet forrige lørdag.

Det målebåndsmykket tok jo så kort tid å lage, så jeg måtte bare ta en tur til dit, imens ånden var der, og da ble det en knekkebrød-pose.

Mønsteret var veldig enkelt og kjappt å sy så det gikk raskt unna.


Manglet bare snor i rett farge for å dra gjennom løpegangen. Det fikk jeg kjøpt en dag senere, og nå står den her å viser seg frem på bordet til meg.

Fristes selvsagt til lage flere sy-ting, men må holde rett fokus i forhold til lesinga.

Godt med litt annet å tenke på, enn bare oppgaveløsning.


Borti sofakroken har jeg hatt ei strikking liggende til morgen-kaffen bl.a.

Det har blitt et fint sjal. Mye arbeid var det, og litt vanskelige forklaringer.

Stor var lykken da jeg fikk det ferdig forleden og alt stemte i forhold til

maskeantall da.

Da jeg strikket diamantborden og bladborden langs kanten tilslutt var det mange masker å forholde seg til.....litt opprekking ble det da, og de omgangene var lange kan jeg si.

Sjalet er strikket i Rheuma Thermal Wolle på pinner nr 5.

Et utrolig mykt og godt garn å strikke av.

Jeg er godt fornøyd med det.

Helgefrikos fra Anne :)

2 kommentarer:

  1. Så herlig du fikk litt tid på syrommet. Flott pose fikk du sydd også. Samtidig er jeg imponert over sjalet du har strikket, ser ut som det er noen masker å holde styr på, men riktig så lekkert. Lykke til både med syingen og ikke minst lesingen.

    SvarSlett
  2. Godt arbeid, godt gjort!

    SvarSlett