søndag 23. januar 2011

VINKATTER

Her kommer tre søte vinkatter.
Dette er et gammelt mønster av Vera Fjellås som jeg har benyttet flere ganger.
Det er helt fra 2003 faktisk.
Har sydd flere sånne, men har ingen selv. Alle har tatt veien ut av huset i
små presangesker....
Nå like før jul kom ei dame å spurte etter en liten gave-ide...
Jeg foreslo denne vinkatta, å når jeg først sydde en...så la jeg likegodt
igang med tre stykker, kanskje jeg er heldig å greier å beholde en selv.
Noen vinflasker er litt lengere enn andre, så den første jeg sydde ble litt kort.
Derfor sydde jeg på en liten blondekant, som et underskjørt på en måte.
Det ble til at alle tre fikk litt pynt nede på " kjolen ".

Jeg syntes nå disse tre damene ble riktig så fine da.
Ser ut som om de har det trivelig sammen.
Kanskje holder de på hemmeligheter ingen får vite...
Ja de har jo noe under kjolen, det vet man jo...
Jeg skal også sy ei vinku....for dama spurte først etter en sånn som rommet en tre-liter.
Er så vidt igang å sy på en sånn nå.
Fikk bestilt et mønster på Nothern Quilts forrige uke,
Burde kanskje sy flere av den og når jeg tenker meg om.
Så får jeg kanskje beholde en selv...
Snakkes





1 kommentar:

  1. Så flotte vinkatter. Husker jeg har mønsteret, men har aldri sydd noen. Kanskje en ide å prøve disse. ha en fin kveld.

    SvarSlett