søndag 9. oktober 2011

SOMMERDUK

Sommeren er forbi her nord, det har vi fått bekreftelse på i helga. Snøvær og kuldegrader fikk oss til å grave frem lue, votter og vinterdekk til bilen.
Vel, imens været går sin gang ute, så kan vi kose oss inne med varme håndarbeider!
For min del ble jeg å sy en sommerduk forleden.....det var en kit som lå i ei hylle og som fanget min oppmerksomhet. Mønsteret er av Bente Malm, og pakken var innkjøpt på en ferietur i fjord sommer.
Først var jeg på tur å legge den tilbake, da jeg skjønnte all applikeringa på alle små blomster og blader. Men så tok jeg sats og bestemmte meg for å prøve. Visst var det mye og snirklete applikering, å en løper betyr jo at man må gjøre alt to ganger.....i begge ender som regel.

Arbeidet gikk greit unna. Har da applikert andre mer krevende arbeider tidligere når jeg tenker meg om. Duken er quiltet i alle sømmene,"In the ditch" som det og heter. Fargene var og fine og samstemte, så den får forhåpentligvis komme på bordet til neste sommer. 
Vinterlig klem fra Anne :-)

1 kommentar:

  1. Lekker sommarløpar.
    Håpar vinteren går fort, så er det ikkje så lenge før du kan finne den fram att, og legge den på bordet :-)

    SvarSlett